Automobile Dacia propune Guvernului trei solutii privind taxa de prima inmatriculare, dar in niciuna din ele nu accepta eliminarea taxei la masinile second-hand din import.
"Este de la sine inteles pentru noi ca Romania trebuie sa respecte reglementarile europene. De aceea, dorim sa adresam Guvernului si tuturor actorilor vietii politice romanesti trei propuneri, respectiv inlo-cuirea taxei actuale printr-o taxa de mediu, accelerarea innoirii vechiului parc auto sau evolutia taxei in forma sa actuala, pentru a raspunde observatiilor Comisiei Europene, reducand taxa in functie de varsta vehiculului", a spus Francois Fourmont, director general al constructorului de automobile Dacia.
Varianta inlocuirii taxei de prima inmatriculare printr-una de mediu ar trebui axata pe trei criterii - nivelul de depoluare (in functie de normele Euro - n.red.), capacitatea cilindrica a motorului si emisiile de dioxid de carbon.
In cazul in care taxa ar fi eliminata, peste un milion de autovehicule second-hand ar "invada" piata romaneasca, acest fenomen putandu-se transforma intr-o problema de siguranta rutiera, a mai spus Fourmont.
"Mentinerea taxei de prima inmatriculare nu inseamna ca noi (Dacia - n.r) ramanem blocati pe ideea inchiderii frontierelor. Taxa de prima inmatriculare nu a oprit importurile de autovehicule secon-hand, care au crescut la noua luni cu pana la 20%, la 84.000 de unitati", a explicat directorul Dacia.
Premierul Calin Popescu-Tariceanu a declarat, in urma cu doua zile in cadrul dezbaterii parlamentare privind taxa de prima inmatriculare, ca, din punctul de vedere al Guvernului, obiectul dezbaterii respective il constituie protejarea mediului inconjurator si a pledat in favoarea mentinerii taxei.
"Protejarea mediului nu este un lux, o taxa menita sa protejeze mediul nu poate fi considerata un lux", a precizat Tariceanu. @N_P