Regiunea italiana Emilia-Romagna este locul unde iau nastere unele dintre cele mai impresionante masini din lume: De Tomaso Pagani, Bugatti, Lamborghini, Maserati sau Ferrari.
Nu exista nici cel mai mic dubiu ca angajatii Ferrari nu ar fi mandri de slujba pe care o au. Renzo Ferri, reprezentantul sindicatului lucratorilor de la Ferrari, descrie compania ca pe un "bun national al Italiei", cu atat mai mult cu cat an de an compania a fost votata cea mai buna companie la care sa lucrezi din Europa.
De ani buni, productia la Ferrari a fost privita ca o activitate distractiva, unde nu se produceau mai mult de 4.000 de unitati pe an, iar dorinta producatorului pentru exclusivism nu incuraja deloc cresterea ritmului productiei.
In 1999, presedintele Ferrari Luca di Montezemolo chiar declara ca producatorul italian nu va depasi niciodata o productie de 5.000 de unitati anual, aceasta masura fiind adoptata pentru a influenta cresterea cererii, crescand in acelasi timp perioada de livrare a unei masini.
Acum insa se pare ca aceasta tactica a functionat intr-atat de bine incat livrarea unei masini s-a transformat intr-o problema.
In prezent, clientii Ferrari trebuie sa astepte 15 luni pentru a-si primi masina sau chiar si doi ani daca este vorba despre un model special.
Cererea a crescut extrem de mult in ultima perioada, in mare parte datorita cresterii numarului de modele si a calitatii automobilelor, mult mai confortabile si fiabile decat cele construite in trecut.
"Intr-un Ferrari poti conduce o zi intreaga", a declarat purtatorul de cuvant al Ferrari, Mariella Mengozzi.
Cu toate acestea, cresterea pe care Ferrari a inregistrat-o a fost mai degraba una geografica. Cresterea cererii de pe pietele din Asia, in special de pe piata chineza, precum si cererile din Orientul Mijlociu si Rusia au facut ca grupul italian sa