Compania oradeana Proges, specializata in distributia de materiale pentru amenajari interioare, a demarat o campanie de extindere regionala prin deschiderea primului magazin din Ungaria, dintr-un plan mai amplu care presupune crearea unei retele de 20 de
Proges a deschis recent un magazin in localitatea maghiara Niyregyhaza, cu o suprafata de 1.000 de metri patrati, valoarea investitiei fiind de aproximativ 500.000 de euro si reprezinta primul pas facut de companie in extinderea retelei in afara Romaniei.
"Dupa consolidarea pozitiei pe piata romaneasca, extinderea activitatii in Ungaria a reprezentat un pas firesc. Primul magazin deschis la Nyiregyhaza reprezinta un test al posibilitatilor oferite de piata maghiara. Pentru urmatorii doi ani ne-am propus dezvoltarea unei retele de 20 de magazine in principalele orase din Ungaria, retea ce va totaliza o investitie de peste 10 milioane de euro", a declarat Annamaria Anton-Bako, directorul de marketing al Proges. Compania estimeaza pentru 2007 o cifra de afaceri de 80 mil. euro, dublu fata de nivelul inregistrat in anul precedent.
Conform aprecierilor companiei, principala diferenta intre piata maghiara si cea locala consta intr-o "imbratisare" mai rapida a noilor tendinte din Europa de Vest si o mai mare maturitate a cumparatorului maghiar, care este orientat catre decoruri si stiluri aflate in tendinte, intr-o masura mult mai mare decat cumparatorul roman, care este inca axat pe decorurile clasice si game clasice de produse.
Tot in cadrul strategiei de extindere a retelei de magazine, compania a achizitionat anul acesta zece magazine de la compania EEP (East European Partner) din Bucuresti, distribuitorul de mocheta, covoare si PVC, pentru circa sase milioane de euro.
"In luna martie, Proges a preluat activitatea comerciala a EEP (n.r. - East European Partner), unul din princi