Clienţii sunt atraşi „la pompă“ cu o serie de servicii conexe, care rotunjesc veniturile benzinarilor.
1 /.
Cele mai importante companii petroliere de pe piaţa din România îşi transformă benzinăriile în spaţii de relaxare, cu restaurant, internet şi locuri amenajate pentru copii. Strategia companiilor este să familiarizeze clienţii cât mai mult cu serviciile oferite şi să-i fidelizeze pentru consumul de carburanţi. Petrom a lansat ieri a 100-a staţie PetromV din România, iar Rompetrol are 70 de benzinăriirestaurant sub marca premium „Hei“.
Petrom, la cifră rotundă
După doi ani de la lansarea primei benzinării premium sub marca Petrom, ieri a fost deschisă cea cu numărul 100, iar planurile companiei sunt ca, până în 2010, jumătate din benzinăriile proprii (adică 250) să fie PetromV. Planul este inclus într-un buget de 500 milioane de euro.
Tamas Mayer, membru în directoratul Petrom, spune că PetromV înseamnă alinierea la standarde de calitate ale benzinăriilor OMV, amintind că, „în ultima perioadă, clienţii Petrom sunt tot mai pretenţioşi şi sofisticaţi“. În staţiile PetromV sunt magazine VIVA, restaurante şi loc de joacă pentru copii. Mai mult, clienţii Petrom vor putea să-şi plătească facturile la utilităţi în staţiile PetromV, vor putea face transferuri de bani sau chiar să joace la loterie.
Modernizarea unei benzinării vechi pentru a fi adusă la standardul „V“ costă între 1 şi 1,2 milioane euro, în timp ce construirea unei benzinării de la zero costă 2 milioane de euro. Investiţia merită însă, de vreme ce benzinăriile PetromV au vânzări de carburanţ i cu aproape 50% mai mari decât cele Petrom, potrivit reprezentanţilor companiei. Mayer a spus că Petrom se gândeşte să aplice sistemul PetromV şi la staţiile din Republica Moldova.
Strategia pompelor „de lux“ merge în tandem cu transfe