Dupa ce dupa '90 a cucerit titlul de cel mai folosit mijloc de transport in comun pe distante medii si lungi, CFR are planuri mari pentru urmatorii 15 ani. Cel mai mare proiect este reabilitarea a circa 2.000 km de cale ferata, care sa poata sustine trenu
CFR va trebui sa asigure o viteza maxima de deplasare de 140 km/h pentru trenurile de calatori, conform cerintelor UE. In acelasi timp insa, CFR Calatori trebuie sa se pregateasca pentru deschiderea pietei de transport de persoane pe calea ferata, la inceput pentru cursele internationale apoi si pentru cele interne.
Necesarul investitional pentru aducerea celor 2.000 de kilometri de cale ferata la standarde tehnice inalte este estimat de CFR Infrastructura la circa 10 miliarde de euro.
Garile trebuie si ele modernizate, in timp ce sistemul de telecomunicatii trebuie sa poata asigura o eficienta maxima pentru trenurile de viteza mare. Cele doua culoare europene care traverseaza Romania sunt coridorul IV, care face legatura intre Germania si Grecia, si coridorul IX, intre Finlanda si Grecia, lungimea lor totala fiind de aproape 10.000 km.
In momentul de fata in Romania sunt numai 12 "eurostatii", printre care Suceava, Oradea, Arad, Sighisoara, Brasov si Galati, alte 30 de gari fiind incluse in acest program.
Coridorul IV european se desfasoara de la Curtici la Constanta pe doua sectiuni, de la Arad la Constanta, respectiv de la Arad la Calafat, la granita cu Bulgaria. Investitiile necesare estimate de CFR se ridica momentan la peste sase miliarde de euro pentru cei aproape 1.400 km de cai ferate care trebuie reabilitati sau construiti.
Coridorul IX, care traverseaza Moldova, se desfasoara de la Iasi la Giurgiu, avand o lungime de 618 km si costuri de reabilitare care se ridica dupa estimarile actuale la circa 4,5 mld. euro.
Reabilitarea acestor tronsoane va permite