Comisia Europeană şi Ministerul Comerţului au început, în luna decembrie, un proiect denumit "Destinaţii Europene de Excelenţă", în care se pot înscrie zone turistice din întreaga
Comisia Europeană şi Ministerul Comerţului au început, în luna decembrie, un proiect denumit "Destinaţii Europene de Excelenţă", în care se pot înscrie zone turistice din întreaga ţară, dintre care va fi selectată una, care va fi promovată la nivel naţional.
La acest proiect pot participa autorităţile locale, care trebuie să trimită informaţii despre zona respectivă, iar consiliile judeţene vor centraliza toate propunerile de proiecte de destinaţii eligibile şi le vor transmite Ministerului pentru Comerţ, Turism, IMM-uri şi Profesiuni Liberale.
Pentru a fi eligibile, destinaţiile turistice trebuie să aibă o densitate a vizitatorilor redusă comparativ cu media naţională (mai puţin de 287 de sosiri de turişti la mia de locuitori), să organizeze evenimente, târguri, expoziţii, festivaluri şi trasee turistice. Proiectele locale pot fi depuse la Ministerul Comerţului până pe 22 februarie, râmânând ca în a doua parte a anului viitor să fie desemnată destinaţia câştigătoare.
Licitaţie internaţională pentru promovarea României
Cele 75 milioane de euro primite de la Comisia Europeană pentru brandul turistic vor fi gestionate întâi în servicii de consultanţă pentru întocmirea caietului de sarcini. După accesarea fondurilor europene va avea loc şi o licitaţie internaţională pentru promovarea brandului de ţară.
"Toate încercările de până acum de a crea un brand turistic au fost mai mult sau mai puţin reuşite. Noi vom începe în prima parte a anului viitor procedurile de alegere a unei companii de branding, cu care să lucrăm la întocmirea unui caiet de sarcini", a spus Lucia Morariu, secretar de stat pentru turism.
Românii se orientează către vacanţe scurte