Deşi europenele au avut o miză mai mică decât alegerile de acum trei ani, liberalii şi democraţii au cheltuit separat sensibil mai mult decât Alianţa D.A.. Sursa: AFP Photo
Instalarea la putere, fie în administraţia centrală, fie doar pe plan local, începe să se vadă în bugetele de campanie ale partidelor. Datele centralizate recent de Curtea de Conturi arată că, din cele 6,4 milioane cheltuite de principalele partide în campania încheiată recent pentru europarlamentare, PNL şi PLD au scos din vistierii mai bine de jumătate.
Deşi miza celor 35 de fotolii de parlamentari europeni a fost mult mai mică, PNL şi PD au investit în această campanie dublul sumei cheltuite în 2004 pentru alegerile generale. Liberalii şi democraţii au aruncat în cursa euroalegerilor 1.734.350 şi respectiv 1.697.080 de euro, în timp ce, în urmă cu trei ani, reuniţi în Alianţa D.A., îşi promovau potenţialii senatori şi deputaţi cu 1.198.680 de euro.
Investiţiile celor două partide înainte de 25 noiembrie (3,4 milioane de euro) le depăşesc chiar şi pe cele cumulate pentru parlamentare şi prezidenţiale din 2004 atât ale Alianţei D.A. şi ale lui Traian Băsescu (3,1 milioane de euro), cât şi ale PSD±PUR şi ale lui Adrian Năstase (3 milioane de euro). La start, democraţii estimau costuri totale de 600.000-700.000 de euro, iar liberalii de un milion, din care 500.000 de euro pentru publicitate în mass-media.
Mai puţine afişe pentru PDdecât pentru Băsescu
Aflat la guvernare constant din decembrie 2004, PNL ţine, de altfel, capul de afiş în topul sumelor investite în campanie, cu toate că sponsorizările declarate (330.000 de euro) nu reprezintă mai mult de 20% din cheltuieli. În clasamentul celor mai largi la pungă, liberalii sunt secundaţi de democraţi, care nu au tipărit însă pentru propriii candidaţi la europarlamentare nici jumătate din