Agenţia de publicitate Tempo a acordat consultanţă Consiliului Suprem al Magistraturii (CSM) pentru realizarea unei strategii de comunicare publică şi de PR la nivel naţional pentru
Agenţia de publicitate Tempo a acordat consultanţă Consiliului Suprem al Magistraturii (CSM) pentru realizarea unei strategii de comunicare publică şi de PR la nivel naţional pentru îmbunătăţirea comunicării atât în interiorul instituţiei, cât şi cu presa.
Tempo a fost selectată în luna februarie, în urma unei cereri de ofertă publică lansate de Departamentul pentru implementarea proiectelor cu finanţare externă din cadrul Ministerului de Justiţie pentru CSM. Agenţia a ofertat un buget de 34.710 euro.
Finanţarea proiectului de strategie a fost asigurată de Banca Mondială. Procesul a avut trei etape: analiza situaţiei, stabilirea cauzelor şi propuneri de rezolvare.
În urma auditului realizat de Tempo au fost identificate mai multe probleme legate de comunicarea în sistemul judiciar: gradul mare de birocratizare a comunicării între magistraţi, necesitatea respectării unui cod de conduită al judecătorului şi editarea unui ghid de conduită al grefierului în relaţia cu avocatul.
De asemenea, auditul a constatat proasta comunicare a sistemului cu presa. S-a propus o conduită proactivă cu jurnaliştii. După realizarea auditului, agenţia a stabilit mai multe soluţii de rezolvare a acestor situaţii, urmând ca propunerile să fie implementate de un grup de lucru desemnat de CSM.
Implementarea va dura cinci ani
Perioada de punere în aplicare a strategiei este 2008 - 2013. Cristina Lăbuş, membru al CSM, a declarat că "nevoia unei strategii de comunicare reprezintă o consecinţă firească a problemelor cu care ne-am confruntat". Lăbuş a constat slaba pregătire a magistraţilor în ceea ce priveşte comunicarea.
Printre modificările propuse de Tempo se nu