Petrom, cea mai mare companie romaneasca, va investi anul viitor aproximativ 90 de milioane de euro pentru modernizarea a 75 de benzinarii din care circa 40 vor fi transformate in statii PetromV. Conceptul PetromV presupune includerea in spatiul benzinariei a unor servicii conexe cum ar fi un restaurant, locuri de joaca pentru copii sau chiar servicii de plati.
"Investitia in modernizarea unei benzinarii se ridica la aproximativ 1-1,2 mil. euro", a declarat Tamas Mayer, membru al comitetului executiv al Petrom, seful diviziei de marketing, adica retailul de produse petroliere.
In prezent, 100 de puncte de alimentare cu carburanti din reteaua de 500 de benzinarii a Petrom functioneaza sub conceptul PetromV, tinta fiind ca pana in anul 2010 numarul acestora sa creasca la 250 de unitati. Bugetul de investitii pentru aceasta perioada exclusiv pe segmentul de marketing este de 500 de milioane de euro, din care 300 de milioane de euro au fost deja investiti in perioada 2005-2007.
Intentia companiei nu este de a depasi numarul actual de benzinarii, oficialii Petrom precizand ca numarul de 500 de benzinarii, cat detine compania in prezent, asigura dimensiunea optima. Transformarea statiilor obisnuite Petrom intr-un an in PetromV decurge si din faptul ca intr-o statie PetromV vanzarile de carburanti sunt in medie cu 50% mai mari comparativ cu una Petrom.
"Intr-o statie PetromV se vinde insa cu 45%-50% mai mult decat intr-o statie Petrom", spune Mayer. In medie, o statie Petrom vinde anual 2,9 milioane de litri de combustibil, in timp ce una OMV poate ajunge si la un nivel de 5 milioane de litri vanduti anual.
"Cred ca vom ajunge sa vindem cat o statie OMV in aproximativ 3-4 ani", spune Mayer.
Potrivit reprezentantului Petrom, vanzarile de produse non-oil au crescut anul acesta cu peste 100% si au ajuns sa detina o pondere de 10%-15% din tot