Producatorul de ciment si betoane Holcim Romania, divizia locala a grupului elvetian Holcim, mizeaza ca strategie de promovare pe relatia directa cu clientul, ponderea publicitatii in mass-media locale scazand in acest an cu 5% in bugetul de marketing.
Doar unul dintre produsele Holcim a beneficiat in ultimii ani de spot publicitar, brandul Holcim fiind cel mai adesea imprimat pe autobuze, panouri stradale sau direct la punctele de vanzare. Holcim a ales sa pluseze mai degraba pe demonstratii practice pe santiere si pe brosuri de prezentar, iar aceasta strategie nu este intamplatoare.
"Am decis sa introducem mini-ghizi de utilizare a produselor pentru ca am aflat din cercetarile de piata ca informatia este vitala pentru clientii nostri. Este foarte dificil pentru consumatorul final sa faca fata unui volum atat de mare de informatii; cimentul este perceput ca un produs general precum apa si putini consumatori din randul persoanelor fizice stiu ca exista mai multe tipuri de produse cu aplicatii diferite. Alegerea corecta a cimentului este foarte importanta pentru calitatea constructiei finale", a spus Francois Laporte, directorul de marketing si vanzari al Holcim Romania.
Faptul ca informatiile despre ciment sunt mai degraba generale decat proprii, Holcim a ales sa faca demonstratii pe santiere, mai ales ca a lansat anul trecut un produs de nisa. "Printre strategiile de marketing pe care mizam se numara echipa de promovare produse, care are rolul de a efectua demonstratii practice pe santiere si de a prezenta clientilor produsele nou lansate pe piata. Aceasta vizeaza atat clientii actuali, cat si clientii potentiali ai companiei, de la firme pana la persoane fizice.
Totodata, una dintre caracteristicile departamentului de marketing este ca include o echipa de consultanti tehnici al carei rol este sa ofere suport tehnic clientilor c