Dacă profesorii evaluatori au corectat greşit tezele elevilor, aceştia riscă şi să fie excluşi din învăţământ
La teza de limba română n-a mai plouat cu zece
În Bucureşti, există suspiciuni că unele dintre tezele elevilor de clasa a VII-a şi a VIII-a nu au fost corectate în conformitate cu baremele de corectare. Atât Stelian Fedorca, inspectorul general, cât şi Cristiana Mateiciuc, inspector şcolar general adjunct, au declarat că există mai multe sesizări din partea părinţilor elevilor. Aceştia afirmă că profesorii corectori nu au respectat baremele de corectare şi că, în urma analizării lucrărilor cu profesorii de la clase, elevii trebuiau să aibă alte note. „Le recomand părinţilor, care au îndoieli în privinţa notelor obţinute de elevi, la teze, să depună contestaţii”, ne-a declarat Stelian Fedorca. Inspectorul general a spus că, în funcţie de gravitatea abaterilor profesorilor evaluatori de la baremele de notare, aceştia vor fi sancţionaţi: ei pot primi un avertisment, sau pot fi chiar excluşi din învăţământ.
Cristiana Mateiciuc a spus că, în desfăşurarea tezelor, pe care le-au susţinut elevii de clasa a VII-a şi a VIII-a, s-au descoprit mai multe deficienţe. Părinţii au acuzat că nici ei, nici copiii lor, nu au fost informaţi suficient cu privire la desfăşurarea tezelor. De asemenea, în unele şcoli, s-a constatat că nu au fost asigurate măsuri speciale de securitate, mai multe persoane reuşind să pătrundă în şcoli, în timpul tezelor, pentru că nu era asigurată o pază corespunzătoare. Inspectorul general adjunct a mai spus că unii profesori evaluatori nu s-au mai prezentat la corectarea tezelor, dar nu a precizat numărul acestora.
Rezultate echilibrate la limba română
La ultima teză cu subiect unic, la limba şi literatura română, promovabilitatea este de 87,90%, la clasa a VII-a şi 86,80%, la clasa a VIII-a. Faţă de celelalte disciplin