Aeroportul Internaţional „Traian Vuia” Timişoara încheie anul pe plus şi se pregăteşte serios să îşi asume rolul regional.
În 2007, principala poartă aeriană din vestul ţării a înregistrat o creştere de 96 la sută, în ceea ce priveş te transportul de marfă, respectiv de 12 la sută, în ceea ce priveşte traficul de pasageri şi de 14 la sută privind mişcarea aeronavelor.
Unii pleacă, alţii vin
Chiar dacă anul acesta, singurul operator low-cost care a intrat pe piaţa timiş oreană, Sky Europe, şi-a retras ambasadele pentru că a considerat că piaţa nu are o amploare suficientă, anul care vine începe şi el cu surprize. Compania aeriană Al Italia a anunţat că de anul viitor se retrage, însă locul acesteia va fi luat, în avantajul clienţilor, de divizia low-cost a grupului, respectiv de compania Volare Web.
Potrivit reprezentanţilor aeroportului, chiar dacă cei care călătoreau spre Italia cu câte trei curse zilnice (exceptând duminica), de acum încolo vor putea ajunge la destinaţie cu cele trei curse săptămânale Volare Web, care vin cu preţuri mult mai mici.
O singură călătorie via Milano, de exemplu, cu taxele aeroportuare incluse, costă începând cu 22 de euro. În plus, compania italiană pune în joc aeronave de mare capacitate, respectiv Airbus 320, cu o capacitate de 180 de locuri. „Avem discuţii şi cu alte companii aeronautice importante, ceea ce ne oferă o perspectivă bună pentru anul viitor”, a precizat Daniel Idolu, managerul Aeroportului „Traian Vuia”.
Noul terminal pentru curseexterne a fost finalizat
Una dintre cele mai mari realizări ale aeroportului timişorean este finalizarea noului terminal pentru cursele externe, ocazie cu care suprafaţa acestuia a crescut cu 400 de metri pătraţi. Urmează lărgirea zonelor de parcare şi investiţiile în noul terminal pentru cursele interne