Apa e noul vin. Ba chiar noua sampanie, in unele cazuri: atat de greu se obtin unele sortimente si atat de scumpe sunt cele mai scumpe...Pentru detalii, cautati cel mai apropiat "water bar" sau cereti un meniu de apa (dar nu la Bucuresti).
In acest moment, oamenii cheltuiesc mai mult pe apa decat pe iPods, bilete la cinema sau antrenori personali. Nu e de mirare ca piata apei imbuteliate valoreaza circa 40 de miliarde de euro anual. Obsesia legata de provenienta alimentelor si indemnurile insistente de a bea mai multa apa au ajutat.
Asa se face ca au aparut sortimente pure, foarte pure si purissime. Au aparut chiar si sommelieri de apa si meniuri de apa - numai la barul Via Genova din New York sunt 65 de feluri de apa imbuteliata. Hotelul Claridge's din Londra a fost primul care a introdus meniul de apa, cu 30 de optiuni posibile, inclusiv din Italia, Japonia, Hawaii. Si asta nu din proprie initiativa, ci pentru ca un client a cerut apa de ghetar si ei s-au simtit nepregatiti.
Apa imbuteliata de lux trebuie sa provina dintr-un izvor cu o poveste aparte, un ghetar sau din apropierea unui vulcan - cu cat provenienta e mai ciudata, cu atat mai bine. De pilda, King Island Cloud Juice vine din insula tazmaniana King si e vanduta ca apa de ploaie din zona cea mai curata din lume (9 lire sterline sticla). Unul dintre cele mai scumpe branduri, Elsenham, din Essex (Anglia), provine dintr-un izvor de 20 de ani, dintr-un strat calcaros, si costa 12 lire sterline, iar apa 10 Thousand BC are probabil cea mai inedita poveste: e cea mai veche sursa de apa din lume (din gheata topita de pe coasta British Columbia) si e imbuteliata in sunet de muzica clasica (pret: 15 lire sticla). Prin comparatie, apele din water bar-ul celui mai chic concept store din Paris, Colette, par adevarate chilipiruri: intre 3 si 5 euro.
Daca pana de curand a bea Perrier