La Palatul Parlamentului a avut loc simpozionul "Romănia Educaţiei, Romănia Cercetării. Calitate in Educaţie, excelenţă in cercetare. O perspectivă a Parlamentului". Profesorul doctor Irinel Popescu, preşedintele Comisiei pentru invăţămănt, ştiinţă, sport şi tineret a Senatului, adduce in prim-plan priorităţile invăţămăntului universitar. La Palatul Parlamentului a avut loc simpozionul "Romănia Educaţiei, Romănia Cercetării. Calitate in Educaţie, excelenţă in cercetare. O perspectivă a Parlamentului". Lucrările s-au desfăşurat in două secţiuni: invăţămăntul preuniversitar - Secţiunea A, invăţămăntul universitar şi postuniversitar - Secţiunea B. Profesorul doctor Irinel Popescu, preşedintele Comisiei pentru invăţămănt, ştiinţă, sport şi tineret a Senatului, adduce in prim-plan priorităţile invăţămăntului universitar.
Jurnalul Naţional: Sunteţi susţinătorul introducerii in invăţămăntul superior a unei ierarhii bazate pe valoare şi pe rezultatele obţinute. Ce idei au fost avansate in acest sens in cadrul simpozionului?
Prof. dr. Irinel Popescu: Această idee, la care ţin foarte mult, a fost promovată incă din raportul iniţial al Comisiei prezidenţiale. In cadrul acestui simpozion, am reafirmat-o şi eu, şi alţi participanţi. Evident, mai sunt multe de făcut, dar important este că suntem pe un drum bun, care se va finaliza cu o evaluare şi o ierarhizare a universităţilor din Romănia.
Jurnalul Naţional: Care sunt primii paşi in această direcţie?
Unul dintre aceşti paşi, extrem de important, este cel al autoevaluării, aspect discutat in cadrul recentului simpozion. Criteriile ARACIS de evaluare universitară sunt cunoscute. Dar aceste criterii ar trebui aplicate de toate universităţile, pentru o autoevaluare căt mai completă şi căt mai minuţioasă, care, pe de o parte, să se constituie intr-o bază a evaluării ulterioare de către agenţia