Spre anul 1900, porturile dunarene romanesti pulseaza de o viata noua. In 1896, are loc dragarea canalului Sf. Gheorghe. Un mare bazin terminat in 1910 modernizeaza Giurgiul. Aceeasi era de innoiri si la Turnu-Magurele, Corabia, Calafat, Turnu-Severin. In 1900, este infiintat noul port Zimnicea, iar la Galati se construieste o mare magazie si un bazin special amenajat pentru exportul cherestelei.
Dar poate cele mai mari modernizari le sufera Braila. Aici se dau in folosinta cheiuri, magazii, antrepozite, bazinul si patru dane din docuri, silozuri, linii de cale ferata intre magazii si port.
In 1909-1910, Braila are 109 nave de servitute de diferite tipuri si 250 de marinari. Sunt introduse elevatoare pentru incarcatul si descarcatul navelor. In primul deceniu al veacului 20, se instaleaza aproape 50 de astfel de elevatoare, cele mai multe la Sulina si Braila. In 1916, intr-o singura zi, se numara in portul Brailei 68 de vapoare pregatite de incarcare.
O calatorie la Braila in 1904 cu Iacob Cerchez:
"La Braila ajungem seara. Impresie foarte buna. Oras bine ingrijit, bine intretinut, bine pavat cu piatra cubica sau bazalt. Strade drepte, trotuare largi asfaltate, cele mai principale plantate. Cea mai importanta, Strada Regala, bordata cu frumoase magazine de tot felul. Strada Portului a taiat malul ca sa poata cobori la apa. Pe Strada Calarasilor, numai placute locuinte particulare ale unor persoane ce se vad ca au mijloace... E duminica ...De la biserica mergem la gradina publica. Intr-un chiosc elegant, inconjurat de verdeata si plante ornamentale, canta muzica militara. Prin alee, lume gatita; langa mal, terasa domina sirurile de magazii lungi, invelite cu olane, tarmul larg pavat, bordat de cheiul de granit (construit din 1872, n.n.), miscarea portului... trecerea in sus si in jos a vapoarelor si altor salupe... frumoasa si faimoas