Teodor Czobor este un om trist. Trage din ţigară, nostalgic. Dacă ar trage dintr-o pipă, ar semăna cu un căpitan al unei corăbii care abia a acostat la chei, după ce a străbătut oceane şi
Teodor Czobor este un om trist. Trage din ţigară, nostalgic. Dacă ar trage dintr-o pipă, ar semăna cu un căpitan al unei corăbii care abia a acostat la chei, după ce a străbătut oceane şi mări agitate.
După 1 ianuarie 2008, Czobor va păşi pe mal şi va asista la dezmembrarea, bucată cu bucată, a corabiei. Se va ocupa de lichidarea firmei pe care a condus-o patru ani.
Apoi, o să-şi caute un alt loc de muncă. Deocamdată, nu are niciun plan pentru viitorul său. Trebuie să ducă măsurătorile până pe 31 decembrie 2007, fix la ora 24.
Aşa scrie în contractul cu Asociaţia Română pentru Măsurarea Audienţelor (ARMA), organizaţie formată din posturi de televiziune şi publicitate şi proprietarul cifrelor de audienţă tv. După această dată, audienţele vor fi măsurate de firma GfK.
Grijile de la ora şapte dimineaţa
Teodor Czobor este un om mulţumit. Nu are nimic să-şi reproşeze în cei patru ani cât a condus compania. Toate "specificaţiile" stipulate în contractul cu ARMA au fost respectate. TNS-AGB a livrat continuu, zi de zi, informaţii despre audienţa posturilor tv. În fiecare dimineaţă, la ora 7, timp de patru ani, Czobor a trăit cu grija de a primi de la serviciul intern al companiei un SMS prin care să i se confirme că informaţiile din ziua precedentă au fost culese, sunt corecte şi pot fi procesate pentru a fi livrate posturilor de televiziune.
Pentru că managerii, vedetele, "formatorii de opinie", oamenii de research şi toţi "ajutorii de băgători de seamă" din televiziuni erau nerăbdători să afle de la TNS-AGB, până la orele prânzului, câte puncte de rating au făcut programele lor. Dacă făcea rating, se puneau pe scris comunicate, lăudându-se l