CAMPANIE. Al-Zawahiri incearca sa-si schimbe imaginea de asasin in masa Strategie. Numarul 2 in ierarhia Al-Qaeda primeste intrebari pana pe 16 ianuarie
Gilda Diaconu
Marile companii din lume cheltuiesc o avere pentru imagine, care are o contributie semnificativa la bunul mers al afacerilor. Reteaua terorista Al-Qaeda, care a organizat atentatele de la 11 septembrie 2001 din SUA, a intrat si ea in joc si incearca sa-si dreaga imaginea printr-o campanie media fara precedent.
Echipa de PR a teroristilor a lansat, ieri, o invitatie ziaristilor si nu numai sa adreseze intrebari prin e-mail egipteanului Ayman al-Zawahiri, considerat numarul doi in ierarhia Al-Qaeda. Invitatia reprezinta prima astfel de oferta a retelei Al-Qaeda, de la comiterea atacurilor din septembrie 2001 si a fost adresata prin intermediul postului de televiziune al organizatiei teroriste, Al-Sahab.
"O strategie media mai sofisticata ca niciodata"
Intrebarile pot fi trimise pana la data de 16 ianuarie atat de reprezentanti ai media, cat si de orice persoana interesata sa "dialogheze" cu Zawahiri. Analistii sustin ca prin aceasta initiativa Al-Qaeda isi schimba strategia de comunicare, in speranta de a deveni mai populara si cu scopul de a-l prezenta pe Zawahiri drept un lider sofisticat si nu un asasin in masa. Pe capul lui a fost pusa o recompensa de 25 de milioane de dolari. "Consider ca au o strategie media mai sofisticata ca niciodata", a comentat Bruce Hoffman, specialist in terorism la Universitatea Georgetown din Washington. "Acest lucru arata cum un grup cu o ideologie veche de sapte secole stie sa exploateze armele media din secolul al XXI-lea", a adaugat el.
Zawahiri promite sa raspunda cat mai curand intrebarilor, dar Al-Sahab nu precizeaza daca raspunsur