Cei 500 de spiriduşi ai Moşului din Laponia nu mai fac faţă numărului tot mai mare de turişti Autorităţile din localitatea finlandeză Rovaniemi profită de pe urma turismului de
Cei 500 de spiriduşi ai Moşului din Laponia nu mai fac faţă numărului tot mai mare de turişti
Autorităţile din localitatea finlandeză Rovaniemi profită de pe urma turismului de Crăciun pe care-l consideră un adevărat magnet pentru investitori.
Micul orăşel situat aproape de Polul Nord şi cunoscut ca oraşul lui Moş Crăciun are în dotare în jur de 20 de restaurante, cafenele şi magazine de suvenire. O zi petrecută aici ajunge să coste aproape 600 de euro.
Comercializarea brandului Moş Crăciun este una dintre cele mai profitabile afaceri de familie în Rovaniemi, Finlanda. Orăşelul din munţii Korvatunturi s-a lansat încă de la jumătatea anilor "80 ca "lăcaşul lui Moş Crăciun", iar de atunci numărul turiştilor aproape că s-a triplat şi a ajuns la nu mai puţin de 340.000 de vizitatori anual.
Cei mai mulţi turişti sunt britanici şi irlandezi
În plus, de pe urma lui Moş Crăciun, Rovaniemi câştigă 235 milioane de euro pe an din venituri directe şi indirecte. Iar perioada de iarnă este crucială pentru cele 25 de familii din Rovaniemi care au făcut o afacere din legenda lui Moş Crăciun.
Fiecare dintre aceste firme are în medie 60 de angajaţi cu program normal pe toată durata anului, iar numărul acestora se dublează pe perioada iernii.
Vânzările ajung până la o medie de 12 milioane de euro, după cum afirmă proprietarul "Biroului lui Moş Crăciun", Jarmo Kariniemi, citat de AFP. Aici ajung nu mai puţin de 500.000 de scrisori din întreaga lume, toate cu destinaţia Moş Crăciun.
Această afacere îi aduce vânzări anuale de 2,5 milioane de euro. Iar dacă luăm în considerare că o poză cu Moşul costă până la 45 de euro şi un ren sau un ursuleţ de pluş "M