Inainte sa imi deschid agentia, am fost nevoit sa caut o firma care sa imi printeze niste fluturasi pentru un colaborator. Mai precis 500 de bucati. Chiar nu am avut nici un fel de problema. Mi-au facut 500 de bucati, mi-au luat aproape 600 de ron.
Din pacate, abia mai tarziu mi-am dat seama ce inseamna pasivitatea furnizorului. Intre timp am ridicat firma, am cumparat aparatura de zeci de mii de euro, am avut clienti mari si foarte multumiti, am lucrat la proceduri, la preturi, am incercat sa ofer tot ce tine de productie publicitara la un loc, ca sa nu mai fie obligat clientul sa alerge cu 100 de firme cap la cap.
O discutie draguta am avut ieri cu un client, discutie care in ultima vreme se tot repeta.
“Vreau 500 de fluturasi”
“Pentru ce va trebuie?”
“Avem un eveniment si vrem sa impartim in locuri publice , sa il mediatizam”
Am zambit:
“Daca v-as spune ca ati putea cumpara cu banii dati pe 500 de fluturasi, 10 000 doar daca ati mai adauga 20% din suma.. ati face-o?”
“Ce sa fac cu 10 000?”
Soc! Ce sa faca cu 10 000?
“Daca v-as spune ca rata de vizualizare a unui fluturas pe strada este de 3 secunde si daca v-as spune ca rata de conversie este de sub 1% din cei care primesc fluturasi, v-as convinge? Asta ar insemna ca la 500 impartite POATE vin 5, iar la 10 000, poate vin 100 ?”
Nu e treaba mea sa dau consultanta si in marketing, mai ales ca rata de conversie poate fi marita daca se lucreaza la targetare si la concept.
Dar sunt bucuros sa dau minimul de ajutor, chiar daca nu mi se cere. Ma gandesc din ce in ce mai serios deja sa extind oferta de servicii.
Nu ma imbogatesc nici dupa printarea a 500, nici dupa 10 000 de fluturasi - dar o relatie sincera duce la profituri mai mari pe termen lung pentru agentie.. si la un client multumit. Si apoi, putini realizeaza ce se as