Businessul vizează activitatea de „a antrena“ conducerea şi angajaţii companiilor astfel încât să se dezvolte mai repede atât pe plan profesional, cât şi personal.
Una dintre afacerile relativ noi pe piaţa autohtonă şi care are un mare potenţial de dezvoltare este cea de „a antrena“ angajaţii şi şefii unei companii pentru a se dezvolta mai bine, pe plan profesional şi personal. Aceasta este jobul unui coacher (n.r.- un specialist care te ajută să performezi mai bine).
O astfel de afacere poate fi începută la noi în ţară şi prin cumpărarea unei francize. LMI este o franciză americană, fondată în 1966 în Texas, care poate fi achiziţionată cu 7.500 de euro, sumă care include cursurile, programele de dezvoltare a afacerii, strategiile de găsire a clienţilor şi un training lunar. La aceşti bani se mai adaugă circa 1.500 de euro, necesari pentru birou, maşină, telefon etc. În schimb, după primul an de activitate, fiecare francizat trebuie să dea reprezentantului francizei în România (masterlicenţiatul) câte 150 de euro pe lună, bani folosiţi pentru promovarea afacerii şi a imaginii companiei.
Cei care pot intra în această afacere nu trebuie să fie neapărat psihologi, ci trebuie să ştie atât să comunice cu oamenii, cât şi să păstreze un secret. În ce constă activitatea unui coacher? În discuţii cu directorii şi angajaţii firmelor în cadrul unor programe ce vizează creşterea productivităţii, a motivaţiei de a desfăşura o activitate, respectiv dezvoltarea capacităţilor de leadership.
Pregătiţi de extindere
Prezentă în peste 60 de ţări, afacerea a intrat pe piaţa autohtonă în 2002. Astăzi, în cadrul LMI România activează un masterlicenţiat - cel care licenţiază coacherii - şi patru coacheri. Deocamdată, toţi ţintesc piaţa din Bucureşti, unde „este loc de mai mult“, spune masterlicenţiatul Gabriel Vişan, care activ