Una dintre afacerile relativ noi pe piata autohtona si care are un mare potential de dezvoltare este cea de „a antrena” angajatii si sefii unei companii pentru a se dezvolta mai bine, pe plan profesional si personal. Aceasta este jobul unui coacher (n.r. - un specialist care te ajuta sa performezi mai bine).
O astfel de afacere poate fi inceputa la noi in tara si prin cumpararea unei francize. LMI este o franciza americana, fondata in 1966 in Texas, care poate fi achizitionata cu 7.500 de euro, suma care include cursurile, programele de dezvoltare a afacerii, strategiile de gasire a clientilor si un training lunar.
La acesti bani se mai adauga circa 1.500 de euro, necesari pentru birou, masina, telefon etc. In schimb, dupa primul an de activitate, fiecare francizat trebuie sa dea reprezentantului francizei in Romania (masterlicentiatul) cate 150 de euro pe luna, bani folositi pentru promovarea afacerii si a imaginii companiei.
Cei care pot intra in aceasta afacere nu trebuie sa fie neaparat psihologi, ci trebuie sa stie atat sa comunice cu oamenii, cat si sa pastreze un secret. In ce consta activitatea unui coacher? In discutii cu directorii si angajatii firmelor in cadrul unor programe ce vizeaza cresterea productivitatii, a motivatiei de a desfasura o activitate, respectiv dezvoltarea capacitatilor de leadership.
Pregatiti de extindere
Prezenta in peste 60 de tari, afacerea a intrat pe piata autohtona in 2002. Astazi, in cadrul LMI Romania activeaza un masterlicentiat - cel care licentiaza coacherii - si patru coacheri. Deocamdata, toti tintesc piata din Bucuresti, unde „este loc de mai mult”, spune masterlicentiatul Gabriel Visan, care activeaza in domeniul educational de zece ani. Astfel, in perioada urmatoare, LMI va continua sa se extinda in Bucuresti cu inca doi reprezentanti pana la sfarsitul anului si cu