Chiar dacă numărul supermarketurilor se măreşte de la an la an, iar programul este extins de Sărbători, aglomeraţia din centrele comerciale persistă. Sursa: Codrin Prisecaru
Magazinele fac faţă cu greunumărului mare de clienţigrăbiţi să-şi umple coşurilecu cele necesare pentru Sărbători.Potrivit unui studiu al companiei decercetare a pieţei de retail MEMRB,în ultimul an s-au deschis peste 30 dehipermarketuri în România, numărulunităţilor reprezentând un recordpentru piaţa locală, iar valurile declienţi le-au luat cu asalt. Vânzărilemarilor magazine au crescut cu 50%faţă de anul trecut şi cu 40% faţă desăptămâna trecută, informează RealitateaTV.
Goana după cumpărături
Goana după cadouri începe cucâteva săptămâni înainte de Crăciunşi se intensifică în zilele premergătoare sărbătorii, pentru că la lista dedaruri se adaugă şi necesarul dealimente. Majoritatea preferă să-şiachiziţioneze toate cele trebuincioasedin acelaşi loc, aşa că rafturile se golesccu repeziciune.
Printre problemele pe care le întâmpinăconsumatorii atunci cândmerg la cumpărături se numără aglomeraţia din parcările marilor centrecomerciale, epuizarea rapidă a produselorde pe rafturi, mai ales a alimentelorşi jucăriilor, lipsa de asistenţă dinpartea personalului de la magazin şi,nu în ultimul rând, cozile interminabilede la casele de marcat. Creşterea numărului de clienţi şi, implicit,a vânzărilor nu poate decât să-i mulţumească pe comercianţi, careînregistrează profituri remarcabile.
„Sărbătorind mâncând“
„Comparativ cu alte ţări, consumulîn România e mult mai mare înaceastă perioadă, chiar dacă de celemai multe ori preţurile practicate demagazine nu se micşorează. Dacă înstrăinătate se mizează pe reduceripentru a aduce clienţii în magazine,românii cumpără indiferent de acestaspect. Probabil că perioada de crizăprin care am trec