Chiar daca numarul supermarketurilor se mareste de la an la an, iar programul este extins de Sarbatori, aglomeratia din centrele comerciale persista.
Magazinele fac fata cu greu numarului mare de clienti grabiti sa-si umple cosurile cu cele necesare pentru Sarbatori. Vanzarile marilor magazine au crescut cu 50% fata de anul trecut si cu 40% fata de saptamana trecuta, informeaza Realitatea TV.
- Zece moduri sa economisesti bani de Craciun
- Hypermarketurile au program prelungit
- Obiceiuri de Craciun si Anul Nou
Printre problemele pe care le intampina consumatorii atunci cand merg la cumparaturi se numara aglomeratia din parcarile marilor centre comerciale, epuizarea rapida a produselor de pe rafturi, mai ales a alimentelor si jucariilor.
De asemenea, aici se adauga lipsa de asistenta din partea personalului de la magazin si, nu in ultimul rand, cozile interminabile de la casele de marcat, remarca Evenimentul Zilei.
Cresterea numarului de clienti si, implicit, a vanzarilor nu poate decat sa-i multumeasca pe comercianti, care inregistreaza profituri remarcabile.
Comparativ cu alte tari, consumul in Romania e mult mai mare in aceasta perioada, chiar daca de cele mai multe ori preturile practicate de magazine nu se micsoreaza. Daca in strainatate se mizeaza pe reduceri pentru a aduce clientii in magazine, romanii cumpara indiferent de acest aspect.
"Probabil ca perioada de criza prin care am trecut pana in 1989 este un factor care influenteaza comportamentul consumatorului roman de acum. In plus, la noi se sarbatoreste mancand", afirma, pentru Ev.Zilei sociologul Mircea Chivu.
Explozia de vanzari din preajma Craciunului este data si de evidenta crestere a nivelului de trai a romanilor", adauga sociologul Marius Pieleanu.
Consumatorul devine de