Anul 2007 a fost presarat de esecuri in ceea ce priveste privatizarile. Tranzactii care se doreau a fi de succes, precum Automobile Craiova si Tractorul Brasov au sfarsit prin a ajunge subiecte de ancheta la Bruxelles. Oficialii europeni au mai luat la bani marunti si tranzactii mai vechi, incheiate inainte de intrarea Romåniei in Uniunea Europeana, cum este cazul producatorului de tevi Petrotub Roman, preluat de Mittal Steel in 2003.
Ramane de vazut ce se va intampla in 2008, atat in privinta investigatiilor demarate, cåt si a privatizarilor “reportate” din 2007. Este cazul complexurilor energetice Rovinari, Turceni si Craiova, care ar putea sa fie vandute la anul. Doar Electroputere Craiova, cumparata de firma Al-Arrab, se poate chema, cel putin deocamdata, o tranzactie cu acte in regula.
Bilantul de anul acesta in materie de privatizari nu este deloc incurajator pentru autoritati. Vanzari amanate pentru 2008 si tranzactii luate sub lupa oficialilor Comisiei Europene (CE) – acestea sunt rezultatele pe anul 2007 in privinta privatizarilor din Romania. De departe, cel mai mare esec in aceas
ta privinta este vanzarea fabricii craiovene Automobile Craiova catre grupul american Ford.
Dupa luni de negocieri purtate intre Comisia de privatizare a uzinei si potentialul cumparator, vanzarea a 72,4% din actiunile detinute de stat la uzina craioveana a fost, in sfarsit, perfectata in luna septembrie a acestui an. La scurt timp, in luna octombrie, “afacerea anului” a devenit subiectul unei investigatii declansate de catre CE.
Integral in Gardianul Anul 2007 a fost presarat de esecuri in ceea ce priveste privatizarile. Tranzactii care se doreau a fi de succes, precum Automobile Craiova si Tractorul Brasov au sfarsit prin a ajunge subiecte de ancheta la Bruxelles. Oficialii europeni au mai luat la bani marunti si tranzactii m