Înrăiţii jocurilor pe calculator au determinat retailerii să dubleze spaţiul din magazine acordat acestor produse. Cu o valoare de şapte milioane de euro, piaţa jocurilor pentru calculator sau console este departe de a fi foarte dezvoltată. Retailerii dau însă semne că atenţia lor se îndreaptă tot mai mult asupra acestui segment. Dacă în urmă cu numai un an sau doi jocurile erau înghesuite de retaileri într-un locşor ascuns al magazinelor, lucrurile s-au schimbat radi
Înrăiţii jocurilor pe calculator au determinat retailerii să dubleze spaţiul din magazine acordat acestor produse. Cu o valoare de şapte milioane de euro, piaţa jocurilor pentru calculator sau console este departe de a fi foarte dezvoltată. Retailerii dau însă semne că atenţia lor se îndreaptă tot mai mult asupra acestui segment.
Dacă în urmă cu numai un an sau doi jocurile erau înghesuite de retaileri într-un locşor ascuns al magazinelor, lucrurile s-au schimbat radical anul acesta. Distribuitorii spun fără ezitare că spaţiul de expunere al acestor produse s-a dublat, recunoscând că uneori sunt chiar şi ei surprinşi de dimensiunile stocului cerut de client la deschiderea unui nou magazin din marile lanţuri. Este un semn că, în ciuda pirateriei încă foarte mari, piaţa s-a mai maturizat, numărul clienţilor care preferă jocurile originale celor piratate fiind în continuă creştere. Mai mult, există lanţuri de retail ale căror vânzări de jocuri le-au depăşit valoric pe cele de muzică şi film. Şi asta, pentru că jocurile sunt mai scumpe, ceea ce se traduce în marje valoric mai mari pentru retailer.
„Începutul maturizării pieţei de retail din România înseamnă şi primele semne de aliniere la trendul internaţional“, explică Doru Răduţă, directorul general al TNT Games, unul dintre distribuitorii pe piaţa locală. „Acesta este unul st