În primele zece luni ale acestui an, piaţa bunurilor de larg consum (FMCG) a crescut atât cantitativ (cu 13%), cât şi valoric (22%), comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Creşterea cantitativă a pieţei de FMCG a fost determinată, în primul rând, de categoriile „băuturi“ (cu 18%) şi „produse nealimentare“ (14%). Ca valoare a vânzărilor, cel mai dinamic segment a fost cel al băuturilor (30%). „Acest segment a reuşit nu doar s
În primele zece luni ale acestui an, piaţa bunurilor de larg consum (FMCG) a crescut atât cantitativ (cu 13%), cât şi valoric (22%), comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Creşterea cantitativă a pieţei de FMCG a fost determinată, în primul rând, de categoriile „băuturi“ (cu 18%) şi „produse nealimentare“ (14%). Ca valoare a vânzărilor, cel mai dinamic segment a fost cel al băuturilor (30%).
„Acest segment a reuşit nu doar să îşi menţină poziţia de lider, ca volum al vânzărilor (deţine 44,8% din totalul pieţei de FGCM), ci şi să detroneze, de pe prima poziţie, categoria produselor alimentare, din punct de vedere valoric“, explică Marius Căluian, general manager MEMRB România şi Republica Moldova. „Dacă până anul trecut vorbeam de o piaţă a băuturilor care stagna, anul 2007 a adus o creştere a volumului de vânzare, creştere datorată, în principal, categoriilor bere, şampanie, vermut, vin şi, mai ales, whisky. Referitor la grupa băuturilor nealcoolice, toate segmentele au crescut, cu excepţia celui reprezentat de cafea, care a scăzut uşor, cu 2%, în canalul off-premise“, menţionează Marius Căluian.
Grupa produselor alimentare - a doua, ca importanţă, în totalul pieţei de FMCG - a avut o evoluţie mai lentă, pierzând chiar câte două puncte procentuale, ca volum al vânzărilor şi ca valoare a acestora. Cel mai mult au scăzut segment