Cu doar o saptamana in urma, sezonul cumparaturilor de iarna parea sa se indrepte catre un inevitabil dezastru. Dar, cu cateva ore inaintea Craciunului, cei mai mari retaileri americani si-au indeplinit dorinta, aceea de a-si atinge telurile modeste de sfarsit an prin vanzarile facute pe ultima suta de metri, potrivit datelor emise de firma de cercetare de piata ShopperTrak RCT Corp., citata de editia electronica a publicatiei The New York Times.
In timp ce cumparatorii se inghesuiau in magazine in cautarea reducerilor de preturi la produse in mare voga, precum consola de jocuri Nintendo Wii, celelelalte inca isi mai asteptau clientii. De fapt, Ajunul Craciunului de anul acesta a insemnat o zi de cumparaturi mai aglomerata decat de obicei, mai ales in conditiile in care multi dintre cei salariati au lucrat si in lunea dinaintea Craciunului.
'' Incerc sa fac niste cumparaturi si sa vad ce au de oferit magazinele. Vanzarile merg mai bine mai tarziu, acum sunt prea aglomerate'', este de parere Tina Fields, care era luni dimineata la Circle Centre Mall din Indianapolis, Statele Unite ale Americii. Cea mai buna ''afacere'' a ei de sarbatori a fost cumpararea unei bluze de la Aeropostale Inc. cu doar 5 dolari. Altii au amanat cumparaturile pentru ultima zi, din cauza lipsei de timp.
In ciuda crizei pietei imobiliare, a creditelor majorate si a cresterii preturilor la benzina si la alimente, schimbari care au marcat economia americana in ultimul an, cumparatorii nu s-au zgarcit de sarbatori. Ba mai mult, nici nu au boicotat jucariile chinezesti, in pofita scandalului prelungit in care a fost implicat producatorul Mattel.
Cu toate acestea, ingrijorarile de ordin financiar a afectat, in mod evident, comportamentul consumatorului, anericanii indreptandu-se tot mai mult catre magazinele de tip discounter precum Wal-Mart. Aceasta noua tendinta a afectat va