Febra sarbatorilor de iarna creeaza dispute intre companiile de curierat rapid si clientii acestora. In unele cazuri s-a ajuns pina la proces.
Companiile de curierat rapid au inregistrat, in medie, inaintea sarbatorilor de iarna, cereri de livrari cu 50-100% mai mari decit intr-o perioada obisnuita a anului, spun reprezentantii acestor societati. S-a ajuns astfel ca unele livrari sa nu ajunga la timp sau sa se plimbe intre destinatari. „Companiile de curierat rapid nu mai fac fata situatiei. Nimeni nu isi mai ia angajamentul ca livreaza a doua zi, termenul de livrare fiind, in general, de pina la zece zile. Mai mult, anul acesta, nici calendarul nu ne-a fost prielnic. Fiind zile lucratoare doar 27-28 si 3-4 avem la dispozitie foarte putine zile pentru a face livrarile“, ne-a declarat Octavian Badescu, secretarul general al asociatiei patronale de profil. Potrivit acestuia, „in curierat nu se mai face fata de citeva luni pentru ca sint probleme atit cu forta de munca, cit si din cauza infrastructurii rutiere si a traficului“.
In unele cazuri, problemele au fost atit de mari incit se va ajunge la proces. Este vorba de agentia de relatii publice a retailerului Flamingo, care estimeaza ca prejudiciile aduse de compania de curierat pe care a angajat-o, Alo Curier, se cifreaza la 100.000 de lei. „Cu ocazia sarbatorii de Craciun, agentia 4 ACE a pregatit, in numele Flamingo Group, 150 de pachete de cadouri, care urmau a fi livrate de catre firma Alo Curier in termen de una-trei zile de la preluarea cadourilor de la sediul 4 ACE. Alo Curier nu numai ca nu a respectat termenul de livrare, intirziind cu mai mult de o saptamina livrarea, ci si a livrat gresit mai mult de trei sferturi dintre cadouri, incurcind pachetele si adresantii pachetelor. Agentia 4 ACE intentioneaza sa dea in judecata firma Alo Curier pentru prejudicii de imagine aduse clientului no