Deşi acţiunile retailerilor europeni sunt în scădere, în această perioadă vânzările au întrecut estimările sumbre Numai în Marea Britanie, numărul celor care au vizitat magazinele
Deşi acţiunile retailerilor europeni sunt în scădere, în această perioadă vânzările au întrecut estimările sumbre
Numai în Marea Britanie, numărul celor care au vizitat magazinele în perioada Crăciunului a crescut cu până la 20% faţă de anul trecut. Cifrele provizorii ale Federaţiei germane de Retail arată că nici germanii nu au stat departe de magazine zilele acestea. La sfârşitul săptămânii trecute, retailerii germani au întregistrat cel mai ridicat nivel al vânzărilor într-o singură zi, din ultimul an.
În ciuda estimărilor sumbre legate de vânzările slabe care îi vor afecta pe retailerii din întreaga lume în perioada sărbătorilor de iarnă, cifrele provizorii arată contrariul. Retailerul american Target este unul dintre cei care au avertizat că vânzările vor fi în scădere zilele acestea pe măsură ce încrederea consumatorilor a fost afectată de performanţele slabe ale economiei globale.
Criza creditelor ipotecare cu grad ridicat de risc din SUA a afectat preţul acţiunilor retailerilor, însă nu şi vânzările acestora. Europenii s-au numărat printre cei mai mari cheltuitori.
"Sâmbătă şi duminică, vânzările noastre au crescut cu 20% faţă de 2006", a afirmat reprezentantul lanţului de magazine de jucării "La Grande Recre", Franck Mathias, citat de "Financial Times".
În Germania, vânzările au fost stimulate şi de faptul că, pentru prima dată din 1945 până astăzi, magazinele au fost deschise în toate cele patru zile de duminică ale lunii decembrie. Federaţia germană a Retailerilor declarase anterior că vânzările din prima jumătate a lunii au rămas sub nivelul de anul trecut, însă de atunci cifrele urmează un trend ascendent.
Americanii preferă cumpă