Ministerul Transporturilor se lauda, anul acesta, cu o singura realizare: 13,6 kilometri de autostrada complet finalizati si inaugurati, adica centura ocolitoare a Pitestiului. In 2007 au fost deschise traficului si sectoarele Giurgiu - Adunatii Copaceni si Fetesti - Cernavoda, dar numai pe un singur sens sau fara a fi gata si spatiile pentru servicii.
Anul 2007 a adus la Ministerul Transporturilor o schimbare de sef in aprilie, un plan de autostrazi pana in 2013, insa doar pe hartie si, ca in fiecare an, intarzieri la lucrari si suplimentari de fonduri. Printre vizitele pe santier incepute in 2007 de fostul ministru al transporturilor Radu Berceanu si continuate de actualul detinator al portofoliului, Ludovic Orban, firmele de constructii au turnat ceva nisip. Nu au ajuns si la asfalt.
Ministerul si-a facut planu’
Potrivit lui Dorin Debucean, directorul adjunct de proiecte din cadrul Companiei Nationale de Autostrazi (CNADNR), situatia la sfarsit de an arata cam asa: 13,6 km de autostrazi receptionati, aproximativ 150 de km pe care s-a lucrat. Per total, ministerul si-a facut planul de 298 de kilometri circulabili in acest an, insa abia de acum incolo incepe greul.
La sfarsit de an, singurele sectoare de autostrada pe care se circula sunt Adunatii Copaceni-Giurgiu - un drum national transformat in autostrada - Bucuresti-Pitesti si Bucuresti-Cernavoda, insa si aici sunt probleme.
Anul acesta a fost deschisa circulatia pe Adunatii Copaceni-Giurgiu si Fetesti-Cernavoda, insa lucrarile la aceste tronsoane nu au fost finalizate. Pe Autostrada Soarelui, pana la Cernavoda, sistemele de semnalizare si spatiile de servicii nu functioneaza inca, iar traficul pe Bucuresti-Pitesti a fost restrictionat aproape tot timpul anului din cauza lucrarilor la varianta ocolitoare a orasului Pitesti.
Pana in 2013, minister