Mărcile Renault, Volkswagen, Skoda, Opel şi Ford deţin împreună aproape 55% din piaţa maşinilor noi de import din România, segment care a crescut cu 50% în primele unsprezece luni ale anului, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România (APIA). Cea mai vândută marcă de import, în primele unsprezece luni, a fost Renault, cu 26.530 de maşini, care deţine o cotă de piaţă de 14,32%. Pe locul doi se află Volkswagen, cu 21.435 de unităţi vândute în intervalul ianuarie - octombrie şi o cotă de piaţă de 11,57%. Top trei este încheiat de Skoda, care a vândut la noi în ţară 21.052 de maşini, echivalentul unei cote de piaţă de 11,37%. Pe locul patru se află Opel - care deţine 9,2% din piaţa de import, echivalentul a 17.118 maşini vândute, urmat de Ford - care deţine 8,36% din piaţă prin cele 15.483 de unităţi comercializate în primele unsprezece luni. În total, maşinile celor cinci producători de automobile şi-au găsit 101.618 posesori în România, echivalentul unei cote de piaţă de 54,88% din cele 185.150 de vehicule de provenienţă străină vândute la noi în ţară. Dacă Renault a fost lider de piaţă pe importuri şi în primele unsprezece luni ale anului trecut, Volkswagen a urcat pe locul doi, după ce a devansat constructorul ceh Skoda - aflat în prezent pe locul trei -, iar Opel a urcat de pe cinci pe poziţia a patra, devansând marca Peugeot, care a fost depăşită şi de Ford, ajuns de pe locul şase pe cinci. Clio, cel mai vândut model Renault s-a impus în România prin modelele Clio (14.732 de maşini) şi Megane (10.595), în timp ce modelul Volkswagen care şi-a găsit cei mai mulţi clienţi a fost Polo (5.772 de exemplare). Cel mai bine vândut model al Skoda a fost Octavia (7.093 de unităţi), iar la Opel - modelul Astra Classic (8.591). Cel mai bine vândut model Ford în România, în primele unsprezece luni, a fost maşina de clasă mică Fies