Fără doar şi poate, 2007 a fost anul şantierelor: s-au început lucrări pe mai toate arterele principale, plus sute de străzi adiacente, care au transformat traficul din Bucureşti într-un
Fără doar şi poate, 2007 a fost anul şantierelor: s-au început lucrări pe mai toate arterele principale, plus sute de străzi adiacente, care au transformat traficul din Bucureşti într-un haos total
Traficul, lucrările dubioase, schimbarea bordurilor, scandalul Parcul Bordei, dar şi nebunia de la Formula 3 i-au dat bătăi de cap primarului general Adriean Videanu. Însă nu doar edilul-şef a avut un an greu, ci şi fostul prefect, Mioara Mantale, care a fost retrogradată în funcţia de subprefect, pe motiv că nu a gestionat corespunzător problema caniculei. Anul 2007 a început în forţă, în Piaţa Universităţii, cu "Revelionul integrării", spectacol în urma căruia atât preşedintele Traian Băsescu, cât şi primarul Adriean Videanu le-au povestit bucureştenilor cât de bine vor trăi în 2007. "Îmi asum responsabilitatea pentru refacerea infrastructurii Capitalei", declara Videanu la începutul lucrărilor, în luna februarie.
Nebunia şantierelor
Bucureştenii însă au văzut şi simţit pe pielea loc cum sunt captivi în propriul oraş. Moşilor şi Colentina au fost primele artere principale care au intrat în reabilitare, iar blocajele din trafic au devenit parte integrantă a vieţii bucureşenilor de zi cu zi. Infrastructura, ciuruită de şantiere, a arătat că Bucureştiul se poate bloca în orice moment. În luna noiembrie, ministrul de interne, Cristian David, cerea autorităţilor locale să închidă pe timpul sărbătorilor şantierele din Bucureşti.
A fost luat peste picior de conducerea municipalităţii, iar pe data de 5 decembrie, Capitala a devenit o mare parcare. Chiar şi de Ziua României zona centrală a Capitalei s-a blocat. Inaugurarea unui brad gigant, în Piaţa Unirii, a str