Echipa de pe masina de balizaj care a fost lovita duminica de un avion a cerut si ulterior a primit aprobarea pentru a lucra pe pista, potrivit raportului preliminar prezentat de Ciuca Alexandru Mircea (foto), presedinte al comisiei de investigatie.
La ora producerii accidentului erau in vigoare procedurile de operare in conditii de ceata, iar activitatea de balizaj era efectuata de un agent autorizat. Echipa de intretinere lucra cu aprobarea turnului de control, iar aeronava a fost autorizata de turn sa decoleze.
Potrivit raportului, "cauza este coordonarea necorespunzatoare intre turnul de control si echipa de interventie la balizaj. Motivele pentru care s-a intamplat acest incident urmeaza a fi elucidate in scurt timp".
Iata ce se arata in raportul preliminar:
La ora 10:49:00, o echipa de intretinere a sistemului luminos al pistei, cu indicativul balizaj, a intrat in legatura cu turnul de control pentru a cere aprobarea acestuia in vederea curatarii balizelor. Echipa a comunicat ca in urmatoarele 2-3 ore urmeaza sa curete balizele si ca pot elibera pista in 30 de secunde daca este nevoie.
La ora 10:57:40 echipa de balizaj a primit aprobarea din partea turnului de control pentru a intra la lucru pe cea de-a opta pista din dreapta. La ora 10:59:47 turnul de control a solicitat echipei de balizaj sa elibereze pista, intrucat urma sa decoleze o aeronava. Pista a fost eliberata la ora 11:04:14.
La ora 11:08:47 echipa de balizaj care se afla la punctul de asteptare GOLF a fost reautorizata de catre turnul de control sa intre la pista pentru continuarea lucrului la curatatul balizelor.
Aeronava ROT 3107 (n.r. - avionul implicat in incident) a fost autorizata de catre turnul de control sa se alinieze pe pista 08 dreapta, iar la ora 11.26.07 aeronava a fost autorizata sa decoleze. La 11:26: