Nici ca se putea mai bine, ca in intampinarea Craciunului, pe prima scena lirica a tarii sa fie programate doua spectacole cu doua capodopere ale genului!
Mai intai, una dintre cele mai cunoscute, mai iubite si mai aplaudate opere ale lui Camille Saint-Saens - "Samson si Dalila". Nascut la Paris in 1835, mort la Alger in 1921, inzestrat cu un exceptional har pentru muzica, incurajat si sustinut de insusi Franz Liszt, Saint-Saens si-a putut reprezenta, in 1877, la Weimar, superba opera despre Samson si Dalila. Era vorba despre premiera mondiala a acestei lucrari, care avea sa devina cea mai jucata, cea mai ovationata dintre toate cele 12 opere ale sale. Premiera acestei opere a avut loc, in Romania, la 24 mai 1922. Dupa o serie de reprezentatii de mare succes pe scena Operei din Bucuresti, ea s-a mai reluat in 1927, cu celebra Maria Snejina, in rolul focoasei, teribilei Dalila...
In 1992 a fost realizata o noua montare a acestei opere. Regia a fost semnata de regretatul Hero Lupescu, conducerea muzicala i-a apartinut maestrului Cornel Trailescu, rafinata coregrafie a fost realizata de Francisc Valkay, iar superba scenografie (decoruri si costume) i s-a datorat acelei stralucite artiste care este Viorica Petrovici.
In varianta din 14 decembrie a.c. s-a pastrat totul, doar ca in rolurile principale au aparut si unii - foarte aplaudati! - debutanti. Asadar, alaturi de minunata Liliana Mattei-Ciuca, tanarul Mihai Lazar s-a dovedit a fi un cuceritor Samson. Iar pretentioasele partituri ale lui Abimeleh si - respectiv - "Batranul evreu" au fost sustinute cu mult succes de Stefan Schuller si de Marius Bolos.
Sambata, 15 decembrie a.c., conducerea Operei Nationale ne-a oferit un alt mult asteptat cadou: un "Rigoletto" de zile mari, datorat si participarii exceptionale, in rolul titular, a baritonului Renato Bruson.
Despre genialul Verdi ce sa m