Firma de cercetari Hitwise, care masoara audienta pe internet, declara ca Google insuma 58,3% din toate cautarile din Statele Unite, in martie 2006.
Pana in noiembrie 2006, procentul crescuse la 61,8, iar in noiembrie 2007 Google insuma 65,1% din totalul cautarilor in Statele Unite. Acest procent este aproape triplu fata de cel al celui mai apropiat rival Yahoo, si de aproape noua ori mai mare decat al detinatorului celui de-al treilea loc al clasamentului Microsoft.
Alte firme care alcatuiesc statistici raporteaza cifre diferite, insa tendinta este aceeasi: pe masura ce numarul cautarilor pe internet cresc, procentul Google creste si el, in vreme ce procentul rivalilor directi (Yahoo, Microsoft si Ask.com) fie stagneaza, fie scade.
Poate Google sa obtina trei sferturi din piata; poate obtine 80 sau 90 de procente din totalul cautarilor pe internet? Care ar fi implicatiile acestui fapt?
Cata vreme competitorii Google vor incerca sa fie precum Google sau aproape la fel de buni ca Google, Google va continua sa creasca", declara Jordan Rohan, analist de la RBC Capital Markets. Google are mai multe resurse si mai multi specialisti orientati pe cercetare. Este o cursa pe care o va castiga de la distanta."
La Standard & Poors, analistul Scott Kessler are o alta perspectiva asupra cresterii Google: Expansiunea Google se va tempera in 2008". La aceasta prognoza au contribuit cativa factori: maturizarea pietei, imbunatatirile aduse motoarelor de cautare ale concurentei Yahoo, Microsoft si Ask.com si faptul ca Google ar putea sa se concentreze pe celelalte proiecte ale sale care nu presupun cautari web.
Google imi pare o companie care este orientata pe o gramada de lucruri, in momentul acesta", declara Kessler. Este foarte probabil ca ei sa se preocupe preponderent de alte proiecte in 2008."
Jo