In timp ce noi, europenii, navigam cateva ore in fiecare zi pe Internet, cautand in marea majoritatea a timpului noi informatii sau citind si scriind e-mail-uri, in China oamenii stau chiar si 12 ore pe zi in fata calculatorului distrandu-se, pentru ca ei vad lumea www ca pe o permanenta sursa de continut multimedia (filme, muzica, aplicatii pentru telefoanele mobile, image si video sharing etc.). Se stie deja ca Beijingul este unul dintre cei mai mari cenzori din lume, cenzura aplicandu-se si in cazul unor site-uri populare in lumea intreaga – de la unele de stiri, pana la cele mai accesate "retele sociale" (de exemplu, myspace.com), insa acest lucru nu a impiedicat dezvoltarea retelelor de comunicatii – telefonie mobila si fixa, transfer rapid de date – si piata produselor electronice. De la doua milioane de utilizatori in 1997 (la un an dupa aparitia primelor servicii de Internet in China) la 22 de milioane in 2000 si aproximativ 130 de milioane de utilizatori web in 2007, China a inregistrat cea mai mare crestere la nivel mondial in ceea ce priveste populatia care navigheaza constat pe net, o crestere de aproximativ 650 la suta. La o populatie de aproximativ 1,4 miliarde de oameni, numarul de utilizatori web de anul trecut inseamna doar un 10 la suta, dar guvernul chinez doreste ca, pana la sfarsitul lui 2012, 50% dintre chinezi sa aiba acces la Internet.
Desi, la prima vedere, China nu este luata in seama (cel putin la capitolul web), de marile puteri mondiale, cred ca mai toata lumea va trebui sa-si indrepte atentia catre acest gigant asiatic si ar mai trebui sa inceteze sa rada la auzul sintagmei "Made in China". De ce? Pentru simplul fapt ca aceasta tara ar putea impune noul standard mondial in materie de transmitere a datelor – fara fire si ultra-rapid - WiMax-ul. China si-a anuntat intentia de a dezvolta o retea WiMax prin 2002, dar a renunt