» O tragedie de proportii ar fi putut avea loc duminica, pe Aeroportul Otopeni, dupa ce o aeronava a companiei TAROM ce se pregatea sa decoleze a lovit o masina aflata pe pista.
» Potrivit raportului preliminar al comisiei de ancheta, incidentul se datoreaza lipsei de coordonare dintre turnul de control si firma care se ocupa de intretinerea balizelor, proprietara vehiculului avariat.
» Avionul avea 170 km/h in momentul impactului si a fost grav avariat.
» Nici o persoana nu a fost ranita in urma coliziunii. Noua din cei 117 pasageri au renuntat la zborul in Egipt.
» Pentru evitarea unor situatii similare este nevoie de instalarea urgenta a unui radar pentru supravegherea miscarilor pe suprafata de manevra a aeroportului.
Raportul preliminar al anchetei indica faptul ca accidentul a avut loc din cauza coordonarii necorespunzatoare intre turnul de control si echipa de interventie la balizaj. Anuntul a fost facut de catre Alexandru Ciuca, presedintele comisiei de investigatie a accidentului si director in Ministerul Transporturilor. Altfel spus, turnul de control a dat unda verde echipajului de pe avion sa decoleze. In acelasi timp, a autorizat o echipa de intretinere a balizelor sa efectueze lucrari pe pista, in conditii de ceata densa. Aeronava – un Boeing 707 cu 117 pasageri la bord si sase membri ai echipajului – se pregatea sa decoleze cu directia Sharm-el-Sheikh. In urma impactului nu s-au inregistrat victime, avionul fiind insa serios avariat.
Turnul de control, principalul vinovat
Filmul incidentului a fost explicat, in amanunt, de catre Alexandru Ciuca in cadrul unei conferinte de presa.
Echipa care a intrat pe pista era formata din patru salariati si doua autovehicule. Una dintre masini era la 600 de metri de pragul pistei, iar cealalta se afla la 1.500 de metri fata de