Ca de fiecare Revelion, televiziunile s-au laudat in acest an cu productia-record la hectar de Revelion, desi publicul pare a fi avut alte treburi decat televizorul. De data asta, avem nu mai putin de trei lideri de audienta, dupa cum urmeaza: “Evenimentul zilei” marseaza cu Antena 1 in chip de castigatoare, contrazis de “Gandul”, care defileaza cu TVR (vezi “Audientele de dupa”, “nu a reusit sa doboare recordul de audienta”), pentru a reveni la sentimente gregare, de grup (fratietatea cu Pro TV) chiar alaturi, unde tot “Gandul” da Pro TV in chip de castigator (titlul asta, “Romanii au ales sa…”, l-am vazut de nenumarate ori in comunicatele de PR).
Contrar impresiei ca toti sunt niste mincinosi, toata lumea are dreptate, in sensul ca Antena 1 a castigat pe audiente medii, cum zice EVZ (probabil cea mai corecta interpretare), TVR 1 a fost serif in jurul orei 12.00, iar Pro TV se lauda, ca totdeauna, cu publicul comercial, adica in varsta de 18-49 de ani.
Las departamentelor de media din redactii si mai ales celor de PR din televiziuni placerea de a se incaiera pe posibilele erori factuale din texte, fiindca in linii mari situatia e asa cum au prezentat-o cele trei stiri din doua cotidiene, adica in trei feluri. Intrebarea care apare e desigur ce relevanta au toate aceste PR-uri incasate in freza de redactii (”Evenimentul zilei” pare singurul care a cautat de capul lui in cifre cu manutele-alea doua ale lui Obae, dar nu putem baga mana-n foc), iar raspunsul e ca niciuna.
Stirea e de fapt ca de acest Revelion lumea nu s-a uitat la televizor. O scurta dar relevanta tentativa de “jurnalism Google” ne ofera prompt ratingurile de la revelionul 2006/2007, in “Cotidianul”. Scrie acolo de “peste 3 milioane de telespectatori” in intervalul 23.54-00.09, fata de 2,6 milioane peste un an, adica acum trei zile, in intervalul 23.53-00.11, cam acelas