>Daca Arctic ar fi produs vagoane de tren, probabil ca n-ar fi fost la fel de friguroase precum congelatoarele mobile care circula spre Moldova. in România anului de gratie 2008, românii platesc pentru a tremura citeva ore. Daca suna prea brutal, putem cosmetiza imaginea: românii isi permit sa dea bani pentru a auzi suieratul vintului in urechi pe timp de iarna, in trenuri CFR special amenajate. Nu-i asa ca sintem niste excentrici? - scrie subiectiv.ro
Cine-i pune pe fraieri sa circule pe vremea asta?
Acceleratul 1662, Iasi-Bucuresti Nord. Ma urc la ora 7:59, din Birlad. Afara e ger, sper la un compartiment mai calduros in care, eventual, sa prind si eu citeva ore de somn. Sper degeaba, pentru ca inauntru e la fel de frig precum afara. Diferenta e ca nu mai bate vintul. Nici fularul nu vreau sa-l mai dau jos.
Trenul a plecat din Iasi la sase fara zece. Desi, in mod normal, din octombrie si pina in aprilie, mecanicii de locomotiva sint obligati prin regulament sa porneasca motoarele cu o ora inainte, pentru ca in tren sa fie cald cind urca pasagerul, acceleratul 1662 e lasat in voia gerului. “Cine-i pune pe fraieri sa circule pe vremea asta?“, ar fi replica pe care parca o si vad pe buzele mecanicului.
in jur de ora noua, trenul intra in gara Tecuci. Se schimba locomotiva, avind in vedere ca pe ruta Tecuci-Iasi nu exista linii electrificate. Adica trei ore de ger, dintre care una suportata doar de mine. Frigul continua sa patrunda in oase, mi-au inghetat picioarele, am miinile vinetii si simt cum imi bate vintul pe la urechi. in tot vagonul, compartimentul asta e singurul in care curentul nu reuseste sa ma taie.
- Nu se poate asa ceva! - Ba se poate!
Pe bancheta de vizavi, o tipa de vreo 30 de ani vorbeste la telefon in italiana. E plecata din tara de citiva ani si a aterizat in România de sarbatori. A