Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) s-a autosesizat vineri in cazul persoanelor aflate pe Aeroportul Otopeni ale caror curse aeriene au fost anulate sau amanate, inspectorii demarand o serie de controale pentru a verifica toate cauzele acestor probleme.
Inspectorul sef al Protectiei Consumatorilor Bucuresti, Serban Mateescu, a declarat, vineri, pentru NewsIn, ca pasagerii pot reclama problemele cu care se confrunta in primul rand organelor abilitate sa intervina in aceste cazuri si abia apoi presei.
Potrivit lui Serban Mateescu, pana la momentul transmiterii acestei stiri, la oficiile din Bucuresti sau Ilfov nu au fost inregistrate sesizari ale pasagerilor cu privire la zborurile anulate din cauza conditiilor meteo nefavorabile.
In conformitate cu Regulamentul (EC) nr. 261/2004 al Parlamentului European si al Consiliului European, pasagerii care:
calatoresc pe rute avand originea pe un aeroport situat pe teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene, sau calatoresc cu transportatori aerieni comunitari pe rute avand punctul de origine un aeroport situat intr-un stat non U.E. si punctul de destinatie pe un aeroport situat pe teritoriul unui stat membru al U.E., au dreptul la compensatii si asistenta gratuita in cazul refuzului nejustificat la imbarcare, al anularii sau intarzierii de lunga durata a unui zbor.
Regulamentul comunitar prevede faptul ca pasagerii care sunt refuzati nejustificat la imbarcare si cei carora li s-au anulat zborurile pot beneficia atat de compensatii banesti (a caror valoare depinde de lungimea rutei) cat si de asistenta gratuita conform prevederilor articolelor 8 si 9 din regulament.
In cazul anularii zborurilor, transportatorii nu sunt obligati sa plateasca compensatii financiare pasagerilor daca demonstreaza ca anularea s-a produs datorita unor circumstante