Companiile trebuie sa-si adapteze strategiile de management la stilul de a lucra al noilor generatii de angajati - tinerii vor forta organizatiile din viitor sa-si flexibilizeze programul de lucru, sa dezvolte grupuri mici de lucru (pe principiul “small is beautiful”) si sa puna accent pe responsabilitatea sociala, se arata intr-un studiu al firmei de consultanta PricewaterhouseCoopers.
Aproape 95% dintre tinerii participanti la studiul “Managing tomorow’s people” se asteapta sa lucreze mai mult decat parintii lor in afara tarii de origine. De asemenea, accentul angajatorilor pe un program flexibil si posibilitatea de a lucra si de acasa se afla printre asteptarile a 75% dintre respondenti.
Peste jumatate dintre tineri sunt de parere ca vor fi nevoiti sa foloseasca la locul de munca o alta limba decat cea materna.
Unul dintre cele mai interesante rezultate ale sondajului spune ca peste o treime dintre tinerii americani si cei britanici se asteapta sa foloseasca la locurile de munca, in viitor, o alta limba decat engleza. Aspectele referitoare la Responsabilitatea Sociala Corporatista (CSR) vor fi mai importante in viitor decat sunt in prezent. Aproximativ 85% dintre tineri spun ca vor tine cont la angajare daca firma respectiva este implicata sau nu in activitati de CSR.
Potrivit Ruxandrei Stoian, director in cadrul PwC Romania, tendinta care se va face vizibila in anii viitori va fi de schimbare a continutului muncii, in sensul in care tehnologia va modifica treptat si “work designul” - forma pe care munca o ia in cadrul organizational.
“Posibilitatea de a fi online, oriunde si oricand, ne face mai putin dependenti de prezenta fizica, iar globalizarea va deveni tot mai usor de gestionat, lucrandu-se tot mai mult in echipe multinationale”, spune Stoian. Potrivit acesteia, angajatilor din viitor nu li se vor m