Alegerea produselor fără grăsime este cea mai comodă cale de combatere a surplusului ponderal
România a participat la acest studiu alături de alte 12 ţări de pe toate continentele
O treime dintre consumatori au încredre în produsele „low fat” atunci când îşi propun să slăbească, arată un studiu realizat în 13 ţări, printre care şi România. Studiul a avut ca scop cercetareaa modului în care consumatorii ştiu să aleagă produsele aliate în lupta cu kilogramele în plus. În urmă cu câteva luni, un alt studiu spunea că industria alimentară se foloseşte de etichetarea „low fat” sau „light” pentru a atrage consumatorii, dar produsele respective nu conţin nici una din calităţile nutriţionale eficiente pentru pierderea în greutate. Atunci se spunea că mulţi dintre consumatori sunt creduli sau needucaţi în ceea ce priveşte citirea şi interpretarea etichetelor, iar industria alimentară ar profita de acest lucru.
20 la sută dintre români aleg produse fără grăsimi
Conform noilor rezultate, consumatorii cred că produsele fără grăsimi sunt folositoare atunci când îşi propun să scape de kilogramele în plus, dar că, în altă situaţie, nu ar cumpăra astfel de alimente. Două treimi dintre participanţii la studiu au declarat că au încercat de multe ori să ţină o dietă sau să facă sport pentru a fi în formă, dar consumarea produselor „light” li se pare cea mai comodă soluţie.
Doar 20 la sută dintre români aleg produsele fără grăsimi
Într-un top al ţărilor participante la studiu, ţara noastră a ieşit pe penultimul loc, doar 20 la sută dintre români crezând în „mitul” produselor dietetice. Cei mai puţin creduli s-au declarat locuitorii din Singapore, cu 19 procente. Comparativ cu celelalte ţări participante la studiu, încrederea românilor în alimentele dietetice este destul de scăzută. Cei mai încrezători în eficienţa acestor alimente sunt locuitorii din Ar