Clasicul "Nu vrei sa-mi iei parfumul asta? Plec la mama!" ar putea fi inlocuit cu "Plec la Viena!".Dupa sarbatori, portofelele au intrat la regim de slabire, iar comerciantii stiu acest lucru: in ianuarie si februarie hainele, parfumurile si electronicele sunt la pret redus. Daca preturile de Romania nu va sunt pe plac, locatiile ca Milano, Viena, New York sau Paris au oferte chiar mai convenabile.
Agentiile de turism au adaugat pe lista serviciilor si turismul de shopping: pun la dispozitie sejururi de un weekend sau de mai multe zile, in functie de alegerea clientului, in care acesta isi poate face cumparaturile in marile capitale ale Europei. Agentiile asigura transportul, masa si cazarea care duc, pentru un weekend, pana la circa 500 de euro.
Shopping-ul organizat este o figura noua pe piata comertului romanesc, asta nu inseamna insa ca nu se dezvolta cu rapiditate: "Operam pe piata de 10 ani, dar abia acum 3-4 ani am inclus turismul de shopping. Rezervarile cresc insa de la an la an", sustine Lacramioara Dragu, agent de turism Still Tour.
Transportul prin companiile aeriene low-cost si preturile scazute din aceste luni ii determina pe multi romani sa aleaga aceasta varianta de cumparaturi, care nu mai este vazuta ca o dovada de snobism ci, din ce in ce mai mult, ca o necesitate. "In acest an, pentru plecarile in Viena am avut in principal grupuri de elevi si de oameni in varsta, care au preferat hainele si parfumurile obiectelor de arta. Sunt, in general, persoane cu venituri medii", mai afirma Lacramioara Dragu.
Pe de alta parte, a-ti cumpara genti, bluze si parfumuri de peste hotare nu te avantajeaza doar financiar. Sa porti ceva ce nu mai are nimeni in tara in afara de tine este un motiv pentru care multe vedete aleg shopping-ul in afara tarii. "Majoritatea oamenilor pe care ii cunosc fac asta doar pentru a se afisa