Nou-îmbogăţiţii ai Japoniei dau iama în magazinele de firmă şi afişează o opulenţă în deplin contrast cu tradiţionala modestie niponă. Sursa: Reuters
Sunt gata să plătească sute de mii de dolari pentru a-şi tuna autoturismele personale, beau Martini „garnisit“ cu diamante şi îşi permit să dea câte 130.000 $ pentru un ceas. Aceştia sunt noii îmbogăţiţi ai Japoniei, care au început să cheltuiască masiv din capitalul acumulat, devenind clienţii preferaţi ai magazinelor de lux.
Într-o societate care obişnuia să aprecieze egalitatea şi modestia, ei nu se sfiesc să îşi etaleze averile impresionante, comentează Reuters. Chiar dacă economia japoneză are acum ceva probleme şi moneda naţională s-a depreciat, cererea pentru produsele de lux este ridicată, tocmai datorită japonezilor cu dare de mână.
„Numărul celor care ne cer să facem ceva nemaiîntâlnit este aici cel mai mare din lume“, deşi mulţi încă mai cred că japonezii sunt mai degrabă conformişti, spune Matthew Bennett, directorul general al Rolls-Royce Motor Cars Japonia. De exemplu, unul dintre clienţi a cerut un autoturism vopsit în gri deschis şi roşu, o combinaţie nemaivăzută până atunci şi deloc ieftină. Astfel, la preţul iniţial de retail al bijuteriei pe patru roţi - aproximativ 390.000 de dolari - s-a adăugat un cost suplimentar de 20.000 de dolari. Alt client a dorit frigider şi televizor în Rolls-Royce-ul comandat, plătind pentru capriciile sale nu mai puţin de 550.000 de dolari.
Mai mult, mai repede, mai scump
Însă nu doar companiei Rolls-Royce îi merge bine în Japonia. Din ianuarie până în noiembrie 2007, vânzările firmei Maserati au crescut cu 21% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. Ferrari a înregistrat o creştere de 11%, iar Porsche - 15%. Au scăzut în schimb vânzările producătorilor de autoturisme pentru clasa medie, precum Toyota, Vo