Competitia dintre marile companii farmaceutice pentru gasirea unei pastile-minune de slabit va incinge piata pharma anul acesta, evaluata la miliarde de dolari. In cursa pentru acapararea unei mai mari cote de piata, producatorii pharma dezvolta tratamente antiobezitate revolutionare cu efecte durabile, informeaza CNNMoney.
In Europa, SUA si in Japonia, piata medicamentelor pentru slabit, evaluata la peste 600 de milioane de dolari in 2005, va atinge in 2010 o valoare de peste 2 miliarde de dolari, potrivit unui recent studiu realizat de compania de cercetare de piata Espicom Healthcare Intelligence.
In mod evident, tot mai multi consumatori sunt dispusi sa plateasca oricat pe tratamente de slabit care sa-i scuteasca de diete alimentare si de efort fizic, iar o astfel de pastila-minuna i-ar putea aduce companiei producatoare miliarde de dolari in vanzari.
“Medicii si pacientii ne spun ca exista un foarte mare interes in medicamentele care pot sa asigure o slabire de peste 10 kilograme, fara efecte secundare”, declara Daniel M. Bradbury, presedintele companiei americane Amylin Pharmaceuticals Inc., un producator interesat tot mai mult de tratamentele antiobezitate.
La nivel mondial, aproximativ jumatate dintre medicamentele antiobezitate pot fi achizitionate pe baza de reteta medicala, insa majoritatea dintre acestea prezinta efecte secundare si nu asigura decat reducerea cu doar 10% a masei corporale.
Producatorul englez de medicamente GlaxoSmithKline (GSK) a inregistrat un adevarat succes in 2007 cu al sau tratament antiobezitate Alli, care elimina o parte din grasimile ingerate inainte de a fi depozitate in organism. Compania a raportat, in trimestrul al treilea, o crestere a segmentului medicamentelor de slabit de peste 24%, pana la valoarea de 827,5 milioane de dolari, ca urmare a lansarii noului sau medicament antiobezitate. @N_