Millennium Bank, filiala locala a bancii portugheze care a concurat in 2005 pentru preluarea in BCR, mizeaza anul acesta pe clientii corporativi si pe firmele de mici dimensiuni pentru a-si dezvolta afacerile. In cazul clientilor persoane fizice asteapta o cerere semnificativa concentrata in zona creditarii, urmand a fi exploatata pe termen mai lung.
"Sectorul de corporate si intreprinderile mici si mijlocii vor avea contributii majore la dezvoltarea afacerilor, dar si pe consumer lending vedem o crestere rapida. Afacerile pe zona de retail (unde banca tinteste clientii cu venituri peste medie, n. red.) ar putea sa aiba o dinamica mai lenta, dar pastreaza un potential important pe termen lung", afirma Jose Toscano, directorul general al Millennium Bank Romania.
Portughezii au demarat operatiunile pe piata romaneasca in octombrie 2007, dupa o investitie de la zero in valoare de 40 de milioane de euro. Millennium a preferat sa porneasca afacerile cu o oferta completa de servicii si o retea operationala de 39 de unitati, dupa ce a pierdut in 2005 cursa pentru preluarea BCR in fata austriecilor de la Erste Bank.
In prima etapa de dupa lansarea operatiunilor, afacerile bancii sunt structurate pe trei mari piloni - clientii companii, creditele de consum vandute prin intermediul unor centre specializate de mici dimensiuni, si retailul general, segment pe care banca tinteste in special clientii cu venituri peste medie, avand functional inclusiv un departament de private banking.
Dupa primele doua luni de functionare a noii banci, Toscano remarca un apetit mai mare pentru contractarea de credite. El afirma ca, deocamdata, Millennium si-a atins planurile pentru sfarsitul lui 2007 atat in ceea ce priveste numarul de conturi, cat si volumele de depozite atrase si credite acordate.
"Odata cu cresterea veniturilor disponibile, oamenii vor incepe sa ca