- Economic - nr. 2 / 8 Ianuarie, 2008 In conformitate cu prevederile din domeniul legislatiei protectiei consumatorilor si a principiilor generale care guverneaza acest domeniu, operatorii economici prestatori de servicii au obligatia sa acorde consumatorilor informatii complete, corecte si precise asupra caracteristicilor esentiale ale produselor si serviciilor de care acestia doresc sa beneficieze. Inainte de incheierea contractului privind acordarea unui credit, indiferent de tipul de credit solicitat (de consum, ipotecar, imobiliar, de nevoi personale, auto, carduri de credit etc.), operatorii economici creditori au obligatia sa prezinte consumatorilor informatiile necesare privind contractele respective.
Conditii de acordare a creditelor
Creditele acordate de catre banci presupun o serie de avantaje, dar si cateva conditii de acordare a acestora, pe care consumatorii trebuie sa le cunoasca la momentul achizitionarii produsului sau serviciului, pentru a putea face o alegere care sa corespunda nevoilor lor. Cadrul legal prevede faptul ca operatorul economic trebuie sa informeze consumatorul cu privire la toate caracteristicile esentiale ale creditelor acordate, cele mai importante fiind: dobanda si calculul ratelor lunare, procedurile si conditiile de rambursare, comisioanele si penalitatile percepute, conditiile de modificare a dobanzilor, conditiile generale de creditare pe care orice solicitant al unui imprumut trebuie sa le indeplineasca, informatii despre asigurarile de viata si/sau imobiliare solicitate pentru acordarea creditelor, precum si informatii despre costurile aferente ipotecarii imobilului (unde este cazul) etc. Modificarile aduse dobanzilor si modul de aplicare a acestora, indicii care pot determina variatia lor pe parcursul derularii contractului de credit sunt informatii care trebuie sa fie aduse la cunostinta consumato