Compania indiană Tata Motors intenţionează să dezvăluie lumii întregi, mâine, la pavilionul amenajat la Pragati Maidan, în New Delhi, noua „maşină a poporului”. Compania a păstrat noul vehicul sub cel mai strict secret, inclusiv numele acestuia, însă interviuri cu furnizorii şi alţi actori implicaţi în procesul de producţie au dezvăluit că maşinuţa este de-a dreptul o minune inginerească, la un preţ extrem de redus. Şocant chiar. Noul vehicul va costa cel mult 2.500 de dolari, pentru că, aşa cum şi-a dorit fondatorul Tata Motors, Ratan Tata, tot indianul „de rând” care râvneşte la o maşină trebuie să şi-o poată permite. Sau, cum susţin jurnaliştii de la Reuters, maşina va valora aproximativ cât DVD-player-ul opţional pentru Lexus LX 470.
Pentru a ajunge la acest preţ, imbatabil deocamdată pe piaţa automobilelor, inginerii de la Tata Motors au trebuit să purceadă la crearea maşinii bazându-se pe un singur principiu: chiar avem nevoie de asta la maşină? Aşa că modelul care va fi prezentat mâine nu are radio, aer condiţionat, are doar un ştergător de parbriz în loc de două. Acestea sunt doar detaliile care au putut fi aflate, maşina conţinând, probabil, mult mai multe surprize. Mai mult ca sigur, politica „economicoasă” a companiei a intervenit şi în ceea ce priveşte motorul maşinii, cu mari consecinţe pentru siguranţa şi longevitatea vehiculului.
Unii dintre puţinii oameni care au văzut maşinuţa descriu un vehicul simpatic, mititel, cu patru uşi şi patru locuri, cu forme rotunjite, îngust în faţă şi mai lat spre spate, pentru a reduce rezistenţa aerului şi a permite folosirea unui motor mai ieftin. În portbagaj încape o servietă, dar, în definitiv, maşina e mai sigură decât o bicicletă sau un scuter, cel puţin pe străzile aglomerate din marile oraşe din India. Maşina se va produce, într-o primă fază, în India. Până în septembrie, primele exemplare din p