Un obiectiv de interes în 2008 pentru operatori este creşterea numărului de abonaţi pentru serviciile de internet şi televiziune prin satelit. Anul trecut a fost înregistrată o uşoară
Un obiectiv de interes în 2008 pentru operatori este creşterea numărului de abonaţi pentru serviciile de internet şi televiziune prin satelit.
Anul trecut a fost înregistrată o uşoară scădere a venitului mediu pe utilizator de telefonie mobilă, datorită creşterii ratei de penetrare prin atragerea de noi utilizatori şi a reducerii tarifelor. Diminuarea veniturilor din servicii de voce poate fi compensată prin creşterea utilizării celor 3G sau lansării de alte produse.
În 2008, litera de lege pentru toţi operatorii care activează pe piaţa de telecomunicaţii din România este fidelizarea clientelei cu orice preţ. Cu ce oferte vin în întâmpinarea clienţilor în 2008, ce serviciu va înregistra cea mai mare dezvoltare anul acesta sau evenimentele anului trecut şi tendinţele acestui an am încercat să aflăm direct de la cei implicaţi.
Conducerea operatorului de telefonie mobilă Vodafone consideră că piaţa românească de comunicaţii a cunoscut o evoluţie semnificativă în 2007, atât la nivelul investiţiilor, cât şi al dezvoltării de noi produse şi servicii, care situează România la acelaşi nivel cu pieţele vest-europene, cel puţin în ceea ce priveşte gradul de inovaţie şi disponibilitatea noilor tehnologii.
"Vorbim astăzi de o piaţă de comunicaţii matură, cu o rată de penetrare de peste 100%, dacă ne uităm la ultimele cifre raportate de fiecare operator", a declarat pentru ziarul "Adevărul" Liliana Solomon, preşedintele Vodafone România. Potrivit oficialului companiei, piaţa românească de comunicaţii mobile are încă un potenţial de creştere important, acesta considerând că nivelul de penetrare de 100% reflectă numărul de SIM-uri existente în piaţă şi nu neapă