Procter&Gamble, cel mai mare client publicitar din SUA, a cheltuit anul trecut 4,9 miliarde de dolari. În 2007, cheltuielile în publicitate din SUA au ajuns la suma-record de aproximativ 105 Procter&Gamble, cel mai mare client publicitar din SUA, a cheltuit anul trecut 4,9 miliarde de dolari.
În 2007, cheltuielile în publicitate din SUA au ajuns la suma-record de aproximativ 105 miliarde de dolari, cu 3,1% mai mult faţă de anul precedent. Presa scrisă, televiziunea şi radioul au încasat cu doar 0,6% mai mult faţă de 2006.
Investiţiile în publicitatea nord-americană au atins anul trecut suma de aproximativ 105 miliarde de dolari. Din această "plăcintă", media tradiţionale (presa scrisă, televiziunea şi radioul) a înregistrat o creştere a investiţiilor de doar 0,6%, cele mai mici încasări din 2001.
Piaţa presei scrise de pe continentul nord-american a fost, în ciuda scepticilor, profitabilă: companiile de top au investit aproximativ 30 de miliarde în ziare şi reviste. Nelipsită de pe lista canalelor media care "înghit" cei mai mulţi bani, televiziunea este în continuare în top.
Piaţa reţelelor tv a înregistrat 27 miliarde de dolari, iar cea de inserţii tv, circa 17 miliarde de dolari. Cea mai săracă piaţă media a fost cea a publicităţii outdoor, cu încasări de doar 3,8 miliarde de dolari.
Reclama auto a atras cei mai mulţi bani
Creşterea de 3,1% se datorează în mare parte noilor media şi marketingului direct, care au atras atenţia marilor companii americane. Internetul a încasat aproape 10 miliarde de dolari din publicitate.
Chiar dacă publicitatea pe internet se mişcă repede şi încasează din ce în ce mai mulţi bani, televiziunea a rămas cap de listă, iar încasările au fost de ordinul miliardelor de dolari. De exemplu, Procter&Gamble a investit în 2007 pentru spoturile tv aproximativ 2,3 miliarde de